. * ZIYARETÇİ DEFTERİ İÇİN TIKLAYIN

29 Nisan 2012 Pazar

Birsen Tezer Live! - İzmir Bios - 26 Nisan 2012- Perşembe


Merhaba
26 Nisan Perşembe akşamı İzmir Bios'taydık. 'Birsen Tezer Cihan Albüm Konserleri 4. Turne'sinin 5. ayağıydı.

Yoğun iki günün beni beklediği bir sürece girmiştim. Ekip gece 03.00'te İstanbul'dan yola çıktı. Turnelerimizin değişmez servisi Sezai abi, arkadaşlarımızı tüm ekipmanla birlikte İzmir'e götürmek için yola koyuldu. Takip edenler artık biliyorlar; ben özel bir okulda gitar ve orkestra dalında müzik öğretmeniyim. Bu yüzden okul saati bitmeden İstanbul dışı işlere ekiple birlikte gidemiyorum. İzmir konseri için de bu geçerliydi. Okul bittikten sonra 18.30'da Sabiha Gökçen'den kalkan uçakla İzmir'e geldim. Direkt olarak Bios'a gittim. Üstümü değiştim, okul kıyafetinden kurtuldum ve ilk iş olarak soundcheck'imi yaptım. Rodimiz Cevdet abi eksik olmasın, ilk kez diğer nylon telli gitarımı ve tuner'ımı almayı unutmuş, sadece Epiphone Dot'u getirmişti. Zoom 707-2 processor ve Dot ile çaldım bütün gece. Akustiğe yakın bir sound için tonmasiter arkadaş Tolga ile bayağı bir uğraştık. Ardından istediğim seviye ve dengelere ulaştıktan sonra bitirdik. 

Gece yalnızca 2 saat için uyayabileceğim otelimin yerini gidip gördükten sonra, konser öncesi değişmez demlenme mekanımız A6'nın yolunu tuttum. Birsen, Gürol abi ve Birsen'in arkadaşları Koto, Süleyman abi falan mükellef bir sofra donatmış yemek yiyorlardı. Hemen onlara dahil oldum. Daha sonra Birsen hazırlanmak için ayrıldı. Biz de Gürol abi ile biraz sohbet edip ardından mekana doğru İzmir sokaklarında yola koyulduk.

Konser saati yaklaştığında alıştığım kalabalığı göremedim mekanda. Bu aralar İzmir'de öyle sık konser verdik ki (6 konser),  aslında bu duruma şaşırmamam lazımdı. Daha sonradan ortam bayağı bir kalabalıklaştı, seyircimiz bir öncekiler kadar olmasa da Bios'u doldurdu. Bunda yaklaşan yaz mevsiminin, havanın sıcak ve dışarıda oturulabilir olmasının elbette çok etkisi var. Her şehirde ve konserde bu böyledir. 

Konser saatini biraz geçtikten sonra sahne aldık. Seyircimiz yine Birsen'i alkışlarla karşıladı. Albüm parçalarından isteklerde bulundular, şarkılarımıza bir ağızdan eşilik ettiler. Birsen'in arkadaşları da hemen benim önümde yerlerini almışlardı. Cihan'dan parçalar çaldık. Gürol abinin 'Şelpe'sini çaldık. 45-50 dk. kadar sonra ara verdik. 

2. sete yine Birsen ve ben birlikte çıktık. Bir İlhan Şeşen-Birsen Tezer düeti olan 'Aşk üzerine söylenmemiş her şey' ve Hüsnü Arkan-Birsen Tezer düeti olan 'Hoş geldin'i seslendirdik. İlk şarkıyı dinleyici arkadaşlarımızdan @iizmir videoya almış. Ben de aşağıda paylaştım. Bu arada kendisine çektiği fotolar için de teşekkür ederim. Hatta bir tanesini şu an Twitter'da profil fotosu olarak kullanıyorum :)  

Bu sette hem seyircimiz hem de biz daha keyifliydik. Tüm albüm parçalarımızı, Ortaçgil parçalarını ve Gürol Ağırbaş'ın parçalarını çaldık. Daha sonra Birsen kanun faslına geçti. Seyircilerimizden daha öncesinden çaldığımızı bildiklerini düşündüğüm 'Kör kuyular' şarkısı isteği geldi. Birsen kırmadı ve ikimiz bu parçayı çalmaya başladık. Ancak yine çenesi düşük arkadaşlar yüzünden Birsen parçayı yarıda kesti. Bir kez daha müthiş derecede konsantrasyon bozan bu kişiler, bir şeyler dinlemek isteyenleri üzmüş oldu.


Konser büyük resimde keyifli geçti diyebilirim. Seyircilerimizin bizi iyi takip her hallerinden belli. O kadar ki sahneden inip yorgunluğu atmayı planladığınız bir anda 'Kilo almışsınız, bir an önce zayıflayın bizce' diyecek kadar içimizde olabiliyorlar mesela :) Bu da güzel. Daim olsun...

Sabah okulda toplantıya yetişeceğim için hemen otele döndüm. 2 saat kadar uyuduktan sonra kalkıp hazırlandım ve 06.30'daki İstanbul uçağına yetiştim. Tam gün okulda çalışıp akşamki Bursa konserine yetişmem gerekiyordu. Tuhaf ama 2 saatlik uyku her konserdeki gibi yetmişti sanki bana. Sanırım alışkanlık yaptı :)

Orada bulunan herkese teşekkürler. Geceyle ilgili video ve fotoları aşağıda bulabilirsiniz.

Yukarıda Bursa konser yazısında görüşmek üzere.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder