. * ZIYARETÇİ DEFTERİ İÇİN TIKLAYIN

29 Nisan 2012 Pazar

Birsen Tezer Live! - KargART - Kadıköy/İstanbul - 21 Nisan 2012 Cumartesi

Merhaba
21 Nisan Cumartesi akşamı İstanbul Kargart'taydık. 'Birsen Tezer Cihan Albüm Konserleri 4. Turnesi'nin, 2. İstanbul ayağı konseriydi. Ne zamandır Anadolu Yakası'nda çalmıyorduk. Ben hem bu yakada oturduğumdan hem de Karga vakit geçirdiğim bir sokakta olduğu için, buralarda çalmayı uzun zamandır istiyordum. 
Güzel bir konser günü olacağı belliydi. Güne bu hevesle başladım. C.tesi günü özel derslerim var ve erken kalkarak onları bir hışımla hallettim, akşam için beklemeye başladım. Tam evden çıkarken şiddetli bir yağmur başladı. Hava da sıcaktı. Hem cumartesi, hem nisan havası, hem yağmur iyi konser olacağına işarettir aslında.

Karga'da daha önce çalmamıştık. Bundan yıllar önce açıldığı gün bile oradaydım ama çalmak nasip olmamıştı. Zaten canlı işler orada yeni başladı sayılır. Hep de iyi şeyler yapıldığı için bir sorun yoktu.

Sonudcheck için mekana geldim. Rodimiz Cevdet abi set-up'ımı hazırlamıştı. Uzun uzun soundcheck yaptım. Keyifli bir akşam geçirmek istiyordum ve sesten memnun olmam şarttı. Hatta tonmaister arkadaş yemek yemeye gitti, ben yine de seslerime bakmaya devam ettim. Sonunda istediğim seviye ve dengelere ulaştım. Tüm gece boyunca da ekip seslerden memnundu diyebilirim.

İşlerimi bitrdikten sonra Zuzu'yla aynı sokakta bulunan Zincir'de bir şeyler içmeye gittik. Hemen sonra menajerimiz Koray aradı ve sahne vaktinin geldiğini söyledi. Karga'ya yöneldik. En üst katta bulunan salona çıktığımda seyircilerin yerde oturduğunu gördüm, çok şaşırdım. Meğerse orada öyle bir düzen varmış. Sıcak bir ortam oluşmuştu. Girişte önceden Liman Kahvesi'nden tanıdığım Murat biletleri kesiyordu ve gelen herkesi yer kalmadı diyerek geri çeviriyordu. Gerçekten de salon tıklım tıklımdı. Her ne kadar yerde oturmak insanlara bir süre sonra zor gelmeye başlasa da görmek istediğim manzara bu doluluk ve bu rahatlıktı açıkçası. Tek bir detay; herkes yerlerde olduğu için içki servisi çok aksıyor. İnsanlar müzik dinlerken ara olmadan tuvalete gidemiyor veya içki alamıyor. Karga bunlara da çözüm bulursa dinleti konusunda bu yakanın tek mekanı olmaya aday.

Sahneden hemen önce kuliste neşeli bir kaç dakika geçirdikten sonra yine keyifle sahnedeki yerimi aldım. Kızına ders verdiğim Haydar abi ve eşi Türkan abla ile arkadaşları en başta olmak üzere seyirci ile karşı karşıyaydık. Bu durum hoşuma gitmişti doğrusu. Ardından arkadaşlar ve Birsen de geldi ve konsere başladık.  Cihan albüm parçalarından, Gürol abi'nin 'Şelpe'sine kadar bir çok parça çaldık. Seyircimiz pür dikkat bizi izledi, şarkılara eşlik etti,  albüm parçalarından istekler yaptı. 45 dk. kadar sonra ara verdik. Arada insanlar kan gitmeyen bacaklarını dinlendirdiler :) Ayağa kalkıp öyle beklediler ve daha sonra da ayakta izleyenler oldu zaten.

2. sete Birsen ve ben yine birlikte çıktık ve bir İlhan Şeşen-Birsen Tezer düeti olan ve ikinci albümümüzde de yer alacak 'Aşk üzerine söylenmemiş her şey' ile, Hüsnü Arkan-Birsen Tezer düeti olan ve Hüsnü Arkan'ın 'Solo' isimli albümünde yer alan 'Hoş geldin'i birlikte seslendirdik. Daha sonra 'Cihan' albüm parçalarımızdan, Ortaçgil'den ve Gürol Ağırbaş'ın 'Bas Şarkıları' albümünden parçalar seslendirdik. Kanun faslından sonra son parçamız 'Çığlık çığlığa' ile programımızı bitirdik.

Seyircimiz keyifliydi ancak Tiwitter'da yine konserde konuşanlar olduğu, diğer dinleyenlerin ise bu durumdan rahatsız oldukları konusunda şikayetlere rastladım. Bu konudaki uzunca düşüncelerimi ve bu tür müzik yapan ekiplerin nasıl dinlenmesi gerektiği konusunda yazdıklarımı, en son verdiğimiz Mask konserinden sonra paylaştıklarımda bulabilirsiniz.

Konserden sonra kuliste bizi dinlemeye gelen yakın dostlarımızla epey bir vakit geçirdik. Daha sonra bir tek  Emre, Yelda, Zuzu ve ben kaldık. Keyifle, geçen yaz Bodrum'da yaptığımız programlarda başımızdan geçenleri hatırlayıp uzun uzun güldük, eğlendik. Ardından yine Zincir'e gidip orada sohbetimize devam ettik.
Benim açımdan çok keyfili bir geceydi. 

O akşam orada bulunan tüm dinleyicilerimize teşekkürler. Geceyle ilgili fotoğrafları aşağıda bulabilirsiniz.

Yukarıda turnenin son ayakları olan İzmir ve Bursa konser yazılarında görüşmek üzere.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder