. * ZIYARETÇİ DEFTERİ İÇİN TIKLAYIN

30 Aralık 2012 Pazar

Birsen Tezer Live! Aralık 2012 Konserleri, Volume;1 'Samsun, İzmir, Alaçatı'

Merhaba.
Aralık 2012 konserlerini iki bölüme ayırıp öyle yazdım. Bu ilk bölüm olan Samsun, İzmir, Alaçatı'nın yazısı.

Yoğun geçecek olan aralık konserlerinin ilki Samsun'la başladı. 3 Aralık günü ekipçe Samsun'a gittik. Çalacağımız otel olan Marin'e yerleştik. Daha önce de aynı otelde konser yapmıştık. Kahvaltı sonrası dinlendikten sonra soundcheck için otelin barına indik. Çok süper bir ses tesisatı var denemez. Otel tonmaisterinin elinden geldiği ölçüde bir sound çıkardık. Daha sonra program saatini beklemek üzere yemek için bir üst salona geçtik.
Program saati geldiğinde salon dolmuştu. Sanırım öğrenciler çoğunluktaydı. Tüm Cihan albüm parçalarını ve Ortaçgil parçalarını seslendirdik.
Aradan sonra ikinci sete Hüsnü Arkan- Birsen Tezer düeti olan 'Hoş geldin' ve İlhan Şeşen-Birsen Tezer düeti olan 'Aşk üzerine söylenmemiş her şey' ile başladık. Ardından diğer şarkılarla devam edip programımızı bitirdik.
Programdan çok zevk aldığım söylenemez. Seyirci biraz tepkisiz gibiydi, ne bileyim. Ama burada ne zaman çalsak böyle oluyor.
Erken yatmaya gayret ettim çünkü sabah çok erken uçağım vardı ve İstanbul'a iş yerine yetişmek zorundaydım. Aynen de öyle oldu, birkaç saat sonra uyandım, iş kıyafetlerimi giydim, çantamı aldım ve otel servisi ile havaalanına gidip İstanbul'da Pegasus alan transferi ile iş yerime yetiştim.

-0-

2 gün kadar sonra İzmir ve Alaçatı konserlerimiz vardı. İzmir'de hep perşembe çaldığımız için işten sonra uçağa atlayıp İzmir'e ekibin yanına geliyorum. Yine aynı şekilde saat 20.30 gibi ekibin yanında oldum. Çalacağımız mekan olan Bios'a geldim, soundcheckimi tamamladım ve ekibin her konser öncesi takıldığı mekana attım kendimi. Ertesi gün için iş yerinde izin koparmıştım ve yarını İstanbul'a dönmeyip İzmir'de geçireceğim için keyfim yerindeydi açıkçası. Sohbet muhabbet şeklinde bir 2 saat geçirdik orada. Bu mekanda gece boyunca arka masayla ilginç yazışmalar oldu aramızda ama belki yazışma sahibi okur, içeriğinden bahsetmeyeyim. Ama konudan bahsetmeden de geçemedim...

Konser saati geldiğinde Bios'ta yerlerimizi almıştık. Bir önceki Bios konserinde turnedeydik ve inanılmaz yorgunduk. Bu akşam ise tersine daha enerjik ve keyifliydik. Programa başladık, parçalarımızı çaldık. Seyircimiz yine salonu doldurmuştu. yine hep bir ağızdan şarkıları söylediler, eşlik ettiler.
Aradan sonra aynı şekilde düetlerle programımıza devam ettik. Tüm parçalarımızı çaldıktan sonra programımızı bitirdik. Şu an net hatırlayamıyorum ama sanırım istekler üzerine Hoş geldin'i ya da Aşk üzerine söylenmemiş her şey'i bir kez daha çalıp bitirmiştik.

Konser sonrası kuliste ve dışarıda İzmirli dinleyici arkadaşlarımızla sohbet ettik. Konserlere gide gele bu arkadaşlarla samimi olduk, onlar da her konserde bizledirler eksik olmasınlar. Ekip otele döndü, ben arkadaşlarla geç saatlere kadar takıldım, en son sabaha karşı çay içtiğimizi hatırlıyorum. Ardından otele ve evlere dağıldık.

Ertesi gün güzel bir gündü. Hem İzmir'deydim hem de akşama Ortaçgil konseri vardı.
Bayağı bir geç kalktım. Küçük bir kahvaltı sonrasında yine İzmirli arkadaşlarla görüştük, kahve içtik akşam yemek yedik. Daha doğrusu eni konu balık muhabbeti yaptık. Ortaçgil, Birsen, Gürol abi, Cevdet abi, ben, bizim arkadaş tayfası tekmilimiz aynı mekandaydık. Bayağı uzun muhabbet ettik. Sonrasında Ortaçgil konserine geldik. 2. yarısında mekandan ayrıldık. Konser bitiminde bazı arkadaşlar ayrıldı ama biz Birsen ve Bahar'la direkt Mavi'ye gittik. Arkadaşımız Gökhan'ın grubu No Name'le sahneye çıktık. Birsen söyledi, ben çaldım. Bayağı bi eğlendik yine. Arkadaşlarla tanıştık. Program bittiğinde onlarla çorbacıya bile gittik.

-0-

Ertesi gün öğle saatlerinde Alaçatı Caz Günleri'nde Bu'ra Lokal'de çalmak üzere Alaçatı'ya hareket ettik.
Yukarı Sokak isimli güzel bir butik Otel'de kaldık. Çok güzel ağırlandık. Samimi ve sıcak bir yer.
Akşamüstü soundcheckiçin mekana geldik. Çok soğuktu, bunu net hatırlıyorum. Biz soundcheck yaparken Trt ekibi de konserimizi çekmek için hazırlık yapıyordu.

Program saati geldiğinde kış olmasına rağmen mekan ağzına kadar doluydu. İyi bir dinleyiciye keyifli bir ortamda, bayağı bir zevk alarak çaldık. Programımızı bitirdik. Hatta program sonunda dinleyenler ve personel 'Bu kulüpte kimler kimler çaldı, daha önce bu kadar keyifli bir gece geçmedi' gibisinden bir şeyler dahi paylaştılar.

Kaç gündür yorgun olduğum için derin bir uyku çektim ve ardından öğlen vakti İzmir'e yola koyulduk. Ekip İstanbul'a döndü, ben de bir arkadaşımız gazı ile Bodrum'a gittim. Orada 24 saat takıldım, İstanbul'a uçtum ve yine her zamanki gibi işe geldim.

Samsun, İzmir ve Alaçatı konserlerimizin foto ve videolarını aşağıda bulabilirsiniz. Yalnız sırası biraz karışık olmuş.
Yukarıda geri kalan konser yazısında görüşmek üzere.