. * ZIYARETÇİ DEFTERİ İÇİN TIKLAYIN

15 Ağustos 2012 Çarşamba

'BİRSEN TEZER & Ekip' Live! - 12 Ağustos 2012- 49. Troia Festivali - ÇANAKKALE

Merhaba

12 Ağustos Pazar gecesi Çanakkale'de 49. Troia Festivali kapsamında Özgürlük Parkı'nda çaldık.

Saat 11.30'da rodimiz Cevdet kapıyı çaldı. Değişmez konser servisimiz Sezai, Emre 'yi, Derin'i ve Koray'ı almış beni aşağıda bekliyordu. Onları saat 12.00'de beklediğimden daha giyinmemiş ve köpeğimi bile gezdirmemiştim. Ama 10 dk.da hepsini hallettim  :) Daha sonra Birsen ve Gürol abiyi [Ağırbaş] de aldıktan sonra yola koyulduk. Trakya üzerinden gidecektik. Önceleri hava fena değildi. Fakat Tekirdağ Yeniçiftlik mevkiine geldiğimizde hava fena patladı. Açık denizden hava rahatça izlenebiliyordu. Karanlık, fırtınalı, sağanaklı, şimşekli bir yolculuk başladı. Bu durumu Twitter'dan da paylaştım ve SkyTurk haber spikeri arkadaşım @Keremseven takipçileriyle de paylaşıp İstanbul'a yaklaşan bu durumu önceden haberdar etti hatta :)

Bir süre böyle devam ettikten sonra güneş açtı. Açmasaydı konser iptali endişesiyle devam edecektik zaten. Gerçi dinleyenlerimiz 'yağmur yağsa bile iptal etmeyin, gelin' yazmışlar sağolsunlar.

Güneş açtığı anlarda biz de mola verdik. Daha sonra yolumuza devam ettik. Çanakkale'ye vardık. Daha önce Çanakkale'de bulunamadığımdan öncelikle Kilitbahir ve feribotun kakltığı çevredeki maneviyatı yüksek durumdan bayağı bir etkilendim. Daha sonra feribota bindik, karşıya geçtik ve konser alanına geldik.

Seslerimize bakıldı. Duyum güzeldi. Tüm gece boyunca da fena değildi diyebilirim. Yalnız program sonuna doğru benim monitörüm 'tıss'layarak bozuldu ve bir de pilim bitti, değiştirmek durumunda kaldım. Bunun dışında olumsuz teknik bir gelişme olmadı.

Konser saatine kadar bize tahsis edilen karavanda zaman geçirdik. Ardından sahnedeki yerlerimizi aldık. Halka açık bir konserdi ve bir çok Cihan albüm dinleyicisi oradaydı. Çanakkale'de hiç konser vermemiştik. Dolayısı ile bu konser biraz olsun oralı dinleyicilerin özlemini dindirdi sanırım. Yani görünen oydu.

Konsere başladık. Önceleri daha ileride çimenlikte oturan dinleyiciler özellikle sonlara doğru olmak üzere en ön tarafımızı doldurdu. Tek bir ağızdan şarkılar söylendi. İstekler yapıldı. Ara vermeden çaldık. 2 saate yakın sahnede kaldık. 'Hoş geldin' ve 'Aşk üzerine söylenmemiş her şey'i de Birsen'le düet olarak seslendirdik.

Son şarkıyı çaldığımızda yoğun istekleri kıramayan Birsen iki şarkı daha söyledi. Son şarkıdan sonra tabiri caizse pilimiz gerçekten tükenmişti ve seyirci istemese de inmek durumunda kaldık. Ardından foto ritüeli başladı. Seyirciler  bol bol fotoğraf çektirdi. Bir kısmını ben de aşağıda paylaştım.

Ardından bir grup dinleyici arkadaş Birsen'i ve bizi evlerinde misafir edip ağırlamak istedi. Önceleri gerçekleşecekmiş gibi görünen bu durum daha sonradan çok yorgun olmamız üzerine başka zamana kaldı.
Otelde Derin'in odasında Derin, Gürol abi ve ben muhabbet ettik, çok şey konuştuk. Güzel bir geceydi.
Sabah otelin önündeki kahvehane tarzı bir yerde taze simit ve çay ile kahvaltı yaptık. Ardından İstanbul'a doğru yola koyulduk. O gün benim doğum günümdü. Kimseye söylemedim ama menajerimiz Koray benzinciden hepimize Tadelle aldı, doğum günü pastası niyetine yedik :)

Harika bir konserdi. Tüm Çanakkale dinleyicisine teşekkürler. Ayrıca Çanakkale'nin çok özgürlükçü, rahat, sol görüşlü bir yer olduğu anlaşılıyor. Bu duruma da özellikle memnun oldum kendi adıma.

Konserle ilgili fotoları ve video-mix'i yazı sonunda bulabilirsiniz. Son iki foto için bana mail ile ulaşan @BabucediD 'e teşekkür ederim.

Bayram sonrası bayram konserleri yazısında görüşmek üzere